Geografija

               

     “Znaš li oče, odakle su brda, doline, rijeke i sve to?
     -Ti znaš?
     -Znam. To je od velike patnje koju trpi Zemlja.
     U bolima je uzdisala i nadizala grudi, tako su nastala brda.
     Rijeke što izviru poljanama, suze su iz srca Zemlje.
     More što buči jauk je njezine duše kad je stisnu zatajene muke.
     Cvijeće – njezine su tugaljive misli iz neispunjenih sanja…
     Zeleno grmlje samo su njezine slutnje na kojima pjeva svoju nadgrobnu pjesmu kad vjetar šušti lišćem.
     U patnji miruje Zemlja.
     Zimi se pokriva bijelim plaštem od pahuljica pa pod njim podnosi ledeni san, na postelji svoje žalosti.
     I zvijezdice gore dršću kad gledaju njezine patnje…

     Samo sunce je katkad grije od samilosti.”

   Marija Jurić Zagorka, Sensa – Najljepše izreke o prirodi              

O geografiji

Pojam geografija dolazi od grčkih riječi gea, koja znači Zemlja, i grafein, koja znači pisati. Geografija je prirodna, ali i društvena znanost, što znači da se bavi opisivanjem i međusobnim odnosima prirodnih i društvenih faktora. Uz pomoć geografije shvaćamo kako priroda utječe na život ljudi te kako ljudi utječu na prirodu. Stoga se geografiju definira kao znanost koja proučava međusoban utjecaj prirodnih i društvenih faktora u prostoru.

 Razvoj geografije

 TERMINI INDIVIDUALNIH RAZGOVORA
učiteljica: Ines Marković, prof.geografije, učitelj savjetnik
Za MŠ – srijeda (od 12:20 – 13:30)
PŠ Vrhovine – četvrtak (od 11:30 – 12:15)
PŠ Švica – petak (od 13:10 – 13:30)

učiteljica: Anđelka Špoljarić Jerbić, prof.geografije
Za MŠ – utorak (12:20 – 13:30)
PŠ Ličko Lešće 

O vrednovanju

Elementi vrednovanja u nastavnom predmetu Geografija su:

  • geografska znanja,
  • geografsko istraživanje i vještine i
  • kartografska pismenost.

Razine ostvarenosti (usvojenosti) odgojno-obrazovnih ishoda nalaze se u tablici kriterijskog vrednovanja koja se nalazi u priloženim dokumentima.

ELEMENTI I KRITERIJI OCJENJIVANJA U NASTAVI GEOGRAFIJE

Tablica kriterijskog vrednovanja.docx

VIJESTI

GEOLOŠKA ZBIRKA 22.1.2025. 

Učenici 1.razreda Srednje škole Otočac – usmjerenja šumarski tehničar, a u okviru predmeta Pedologija, posjetili su našu Geološku zbirku u Matičnoj školi u pratnji nastavnika Augustina Jelušića.

Kratku prezentaciju o geologiji, stijenama i našoj zbirci poslušali su u učionici opremljenoj za nastavu geografije, a zatim su razgledali stijene koje se nalaze u geološkoj zbirci.

  GEOLOŠKA ZBIRKA 25.4.2025. – 2b razred
Da naša Geološka zbirka može biti zanimljiva i malima pokazali su učenici drugog razreda koji su sa svojom učiteljicom Matejom Posavi Došen pažljivo pogledali, opipali, uz puno pitanja upoznali, a poslije i prepoznali slične stijene. 
 NACIONALNI ISPITI 2024./2025. 
NATJECANJA IZ GEOGRAFIJE

ŠKOLSKA RAZINA – 18.veljače 2025. (utorak) u 13:00 sati

ŽUPANIJSKA RAZINA – 31.ožujka 2025. (ponedjeljak) u 10:00 sati                                       

DRŽAVNA RAZINA – 8.-10.svibnja 2025. (četvrtak-subota)

PROJEKTI
MATEMATIKA I GEOGRAFIJA / ERATOSTENOV EKSPERIMENT – 21.3.2025.

Eratosten je bio grčki matematičar, geograf i astronom koji je živio u 3.st.pr.Kr. Služeći se matematikom izmjerio je opseg Zemlje uz pomoć sjene štapa za vrijeme ravnodnevnice.
Eksperiment provode učenici diljem svijeta u vrijeme proljetne i jesenske ravnodnevnice. 
Ove godine smo ga proveli u PŠ Švica s učenicima 7/8 razreda.

  Postupak:
1. Pomoću Google maps smo odredili GPS koordinate škole.
      PŠ Švica – 44°52` N i 15°10` E
                       – udaljenost od ekvatora 4969 km
2. Odredili smo vrijeme kada je Sunce u zenitu pomoću NOAA Solar Calculatora.
                       – Sunce u zenitu 11,59 sati
3. Na školskom igralištu s pomoću štapa (školskog ravnala) dugog 1m učenici mjere sunčevu sjenu, crtaju pravokutan trokut, mjere i zapisuju vrijednosti kutova.
                        – duljina sjene je 102 cm
4. Cijeli postupak fotografiramo – fotografije su dokazni materijal u ovom eksperimentu.
5. U razredu na školskoj ploči s pomoću zadane jednadžbe unosimo dobivene rezultate. Rezultat je opseg ekvatora koji mora odgovarati stvarnoj dužini ekvatora 40 075,16 km. 
6. Rezultate zajedno s fotografijama učitavamo na stranicu projekta Eratosten experiment.

    Naš rezultat = 39600 km

 

Školski geografski leksikon

Sve nepoznate pojmove iz geografije potražite  u Školskom geografskom leksikonu a ako niste sigurni kako se pišu geografski pojmovi i nazivlje provjerite u Hrvatskom pravopisu (klikni na sliku)

Orijentacija i topografija

Da bi se lakše snalazili ne terenu važno je savladati neke osnovne pojmove o orijentaciji i terenu.
Orijentacija podrazumjeva svako snalaženje na terenu koje nije automatski (poznati teren) nego na osnovu nekog znanja i iskustva. 

Pojam orijentacije podrazumjeva zemljopisnu (geografsku) i topografsku orijentaciju. Zemljopisna orijentacija obuhvaća određivanje strana svijeta (istok, zapad, sjever, jug). Topografska orijentacija podrazumjeva određivanje stojne točke, položaja objekata na terenu (reljef, infrastruktura i sl.), te izbor daljnjeg kretanja na terenu. 

Za lakše učenje i ovladavanje pojmovima postoji priručnik Orijentacija i topografija gdje je na jednostavan način objašnjeno sve ono što moramo znati za kretanje po terenu. 

Za lakše čitanje karte potrebno je naučiti i osnovne topografske znakove.

TOPOGRAFSKI ZNAKOVI.ppt                        

TOPOGRAFSKI ZNAKOVI.pdf

Stručno školsko vijeće geografije

Priloženi dokumenti:

 
Priloženi dokumenti:
Istrazivacki projekt.pptx

Testovi s natjecanja

ALbum

Skip to content