Završne aktivnosti i evaluacija projekta Zero Waste – Uključi se i ti!

Kraj školske godine ujedno je i završetak aktivnosti školskog projekta Zero Waste- Uključi se i ti!, kojeg smo uspješno provodili tijekom cijele školske godine.

Proveden je velik broj aktivnosti u koje je uključeno više od polovine svih učenika naše škole. U projektni tim uključeno je 24 učitelja, a potpora projektu bili su i  razrednici većine razrednih odjela.

O ciljevima projekta  više informacija dostupno je ovdje.

Detaljan prikaz svih aktivnosti  koje smo provodili tijekom školske godine dostupan je ovdje.

O aktivnostima koje smo provodili tijekom svibnja više informacija donosimo u nastavku.

Učenici 5.a i 5.b razrednog  odjela, zajedno s učiteljicom Valentinom Pajdaković, na nastavi Informatike, izrađivali su brošuru o 8R principima održivog razvoja, koje smo ugradili u sve prethodno provedene projektne aktivnosti. Učenici su naučili kako grafički oblikovati digitalni sadržaj, koristeći se alatom za obradu teksta.

Primjeri učeničkih radova dostupni su putem poveznica: 

https://online.fliphtml5.com/dopyq/qeyo/

https://online.fliphtml5.com/dopyq/bmme/

https://online.fliphtml5.com/dopyq/zrce/

Učenici 7. i 8. razreda, zajedno s učiteljem Marinom Markanjevićem, na izbornoj nastavi Informatike, izrađivali su videozapis kojim smo se prisjetili aktivnosti koje smo provodili tijekom školske godine, te još jednom osvijestili važnost odgovornog odnosa prema okolišu.

Prilikom izrade videozapisa učenici su koristili više različitih digitalnih alata ( izrada prezentacija, kreiranje videozapisa, uređivanje fotografija ) te na taj način unaprijedili svoje digitalne vještine.

Videozapis je dostupan ispod teksta, kao i putem poveznice  OVDJE  .

Krajem svibnja organizirali smo prodaju proizvoda nastalih na radionicama. Prodaja je provedena temeljem donacija. Prikupljena su značajna financijska sredstva  koja će se  iskoristiti za nabavku potrebnih materijala i alata za neke buduće projekte.

Po završetku svih provedenih aktivnosti učenici i učitelji ispunjavali su Završni anketni upitnik o rezultatima projekta.

U završnom anketnom upitniku učenici  i učitelji izrazili su zadovoljstvo provedenim aktivnostima.

Kako su učenici vrednovali projekt pogledajte na sljedećim grafičkim prikazima:

O pozitivnim učincima projekta može se zaključiti i iz učeničkih odgovora na pitanje: Koje od navedenih aktivnosti planiraš provoditi i dalje, u vlastitom kućanstvu, nakon završetka projekta ?

U završnom anketnom upitniku učitelji su projekt u cijelosti ocijenili visokom ocjenom.

Kao posebnu vrijednost projekta učitelji koji su sudjelovali u projektu  istakli  su sljedeće:

  • Osvještavanje djece, ali i djelatnika škole, o važnosti brige o okolišu te o važnosti smanjivanja otpada i njegovog pravilnog zbrinjavanja.
  • Stjecanje navike o pravilnom razvrstavanju otpada i svijest o tome koliko je važan zdrav okoliš.
  • Podizanje razine svijesti učenika za brigu o materijalima koje možemo ponovno uporabiti, poticanje kreativnosti izradom novih proizvoda od starih materijala.
  • Uključenost učenika u rad s prirodnim materijalima, te velika zainteresiranost za projekt!
  • Suradnja, učenje, zajednički rad, ideje, kreativnost.
  • Uključivanje učenika u radionice; njihova zainteresiranost za aktivnost, te najbitnije sjećanje za cijeli život.
  • Aktivno sudjelovanje velikog broja učenika i pozitivni stavovi prema  praktičnom radu.
  • Poimanje i shvaćanje učenika da otpad ne mora nužno biti otpad

Učitelji su također istakli da bi u slične projekte trebalo uključiti veći broj učenika i učenika, te organizirati više sličnih akcija prikupljanja otpadnih materijala koji će se iskoristiti u različite svrhe.

Provedenim projektnim aktivnostima promicali smo odgovorno ponašanje prema okolišu i način života sa smanjenom količinom otpada, u skladu s 8R principima održivog razvoja. Osim toga, učenici su imali priliku sudjelovati u svim fazama proizvodnje, od početne ideje i namjene proizvoda, prikupljanja potrebnih materijala, dizajna, vremenskog planiranja i mogućih problema, praktične izrade proizvoda, procjene njegove tržišne vrijednosti pa sve do trenutka pripreme prodajnog štanda i prodaje proizvoda.  Za naše učenike ovo je jedno novo, vrijedno iskustvo.

Ovim projektom ostvarili smo ishode međupredmetnih tema Učiti kako učiti, Održivi razvoj, Primjena IKT-a, Osobni i socijalni razvoj te Poduzetništvo.

Zahvaljujemo svim učenicima, učiteljima i roditeljima koji su na bilo koji način doprinijeli ostvarivanju rezultata ovog jedinstvenog projekta i podržali nas u nastojanju da promoviramo način života sa smanjenom količinom otpada. 

Voditeljica školskog projekta Valentina Pajdaković

Ravnateljica  Jasminka Devčić

Podijeli
Valentina Pajdaković
Valentina Pajdaković
Skip to content